Вибір професії для кожної молодої людини – це вибір
свого місця в житті, подальшого шляху навчання і праці. . Вибір професії – це, по суті , вибір життєвого шляху, вибір долі.
Важливим етапом профорієнтації випускників
є проведення даної
роботи у класі. Завдання класного керівника - спостерігаючи за учнями, вивчити їх індивідуальні особливості, інтереси, нахили. Саме такий
тренінг із визначенням нахилу до майбутньої
професії було проведено
в 11 класі. Діти ознайомилися
з алгоритмом професійного самовизначення, шляхом
анкетування визначили нахил до
певного типу професії. Такі класні години
сприяють свідомому вибору
професії в майбутньому
Умови проведення тесту
Із запропонованих
тверджень виберіть те, що вам підходить і позначте його номер.
Тест
Вам подобається і
ви хотіли б:
1. Доглядати за
квітами;
2. Обслуговувати
машини, прилади;
3. Допомагати
хворим людям, лікувати їх;
4. Складати
таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин;
5. Спостерігати за
якістю книжкових ілюстрацій, плакатів;
6. Спостерігати за
станом і розвитком рослин;
7. Обробляти
матеріали (дерево, тканину, метал);
8. Доносити товари
до споживача (рекламувати, продавати);
9. Обговорювати
науково-популярні книжки, статті;
10. Обговорювати
художні книжки, спектаклі, концерти;
11. Вирощувати
молодняк тварин;
12. Тренувати
ровесників або молодших товаришів у виконанні будь-яких дій (трудових,
навчальних, спортивних);
13. Копіювати
малюнки, зображення, настроювати музичні інструменти;
14. Керувати
вантажним підйомником, транспортним засобом (підйомним краном, трактором);
15. Повідомляти,
роз’яснювати людям потрібні їм відомості(у довідковому бюро, на екскурсії
тощо);
16. Художньо
оформляти виставки, вітрини або брати участь у підготовці спектаклів,
концертів;
17. Ремонтувати
речі, вироби (одяг, житло, техніку);
18. Шукати і
виправляти помилки в текстах, таблицях;
19. Лікувати
тварин;
20. Виконувати
обчислення, розрахунки;
21. Виводити нові
сорти рослин;
22. Конструювати,
проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг);
23. Розбиратися в
суперечках між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати;
24. Розбиратися в
схемах, кресленнях, таблицях (перевіряти, уточнювати);
25. Працювати з
гуртками художньої самодіяльності;
26. Спостерігати,
вивчати життя живих організмів;
27. Вивчати,
налагоджувати медичні прилади й апарати;
28. Надавати людям
медичну допомогу при пораненнях, опіках тощо;
29. Складати
точний опис явищ, подій, що досліджуються за допомогою вимірювальних приладів;
30. Художньо
описувати, зображати події, які спостерігаєте або уявляєте;
31. Проводити
лабораторні аналізи в лікарні;
32. Приймати,
оглядати хворих, вести бесіду з ними, призначати лікування;
33. Фарбувати або
розписувати стіни приміщень, поверхні виробів;
34. Монтувати
будівлі, складати машини;
35. Організовувати
культпоходи ровесників чи молодших школярів до театру, музею, на екскурсію;
36. Грати на сцені
театру;
37. Виготовляти за
кресленням деталі, вироби, споруджувати будинки;
38. Виготовляти
креслення, копіювати карти;
39. Боротися з
хворобами рослин, шкідниками лісу, саду;
40. Працювати на
клавіатурі, друкарській машині, телетайпі, тощо;
З перелічених вище
тверджень кожне співвідноситься з відповідним типом професій.
Результати:
до типу
професій «людина – природа» належать твердження: 1, 6, 11, 19, 21, 26, 31, 39;
до типу
професій «людина – техніка» належать твердження: 2, 7, 14, 17, 22, 27, 34, 37;
до типу
професій «людина – людина» належать твердження: 3, 8, 12, 15, 23, 28, 32, 35;
до типу
професій «людина – знакова система» належать твердження: 4, 9, 18, 20, 24, 29,
38, 40;
до типу
професій «людина – художній образ» належать твердження: 5, 10, 13, 16, 25, 30,
33, 36.
|